فوجی فیلم از دوربین مدیوم فرمت GFX100 II رونمایی کرد: کوچک‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر از مدل قبلی

دوربین بدون آینه جدید فوجی فیلم  GFX100 II با ابعادی کوچک‌تر از نسل قبلی خود و قابلیت‌هایی همچون فوکوس خودکار سریع‌تر، با قیمت ۷۴۹۹ دلار، یعنی حدود ۲۵۰۰ دلار ارزان‌تر از نسل قبل، معرفی شد.

رزولوشن تصویر دوربین جدید مشابه با نسل قبلی است ولی از نظر طراحی، ابعادی کوچک‌تر دارد. با وجود اینکه قیمت دوربین و لنز همچنان در بازار بالا می‌رود، اما ظاهراً آخرین پرچمدار بدون آینه مدیوم فرمت فوجی فیلم با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید، با قیمتی بسیار کمتر نسبت به مدل قبلی خود عرضه می‌شود.

فوجی فیلم دوربین جدید GFX100 II خود را در جریان رویداد X Summit استکهلم سوئد معرفی کرد. این دوربین علاوه بر سنسور جدید، فوکوس خودکار تشخیص سوژه جدید دارد و می‌تواند ویدیو با کیفیت ۴K بگیرد. این دوربین در پاییز سال جاری و با قیمتی حدود ۲۵۰۰ دلار کمتر از  GFX100، یعنی ۷۴۹۹ دلار، به بازار عرضه می‌شود.

مشخصات دوربین مدیوم فرمت جدید فوجی فیلم

دوربین جدید مدیوم فرمت فیلم GFX100 II فوجی فیلم مجهز به یک لنز جدید ۲۲۹۹ دلاریِ ۵۵ میلی‌متری f/1.7 R WR (معادل ۴۴ میلی‌متری در فول فریم) و یک جفت لنز ۳۰ میلی‌متری و ۱۱۰ میلی‌متری (به‌ترتیب ۳۹۹۹ دلار و ۳۴۹۹ دلار) بوده و قرار است پاییز امسال به بازار عرضه شود.

گفتنی است دوربین GFX100 II نسبت به GFX100، دکمه‌های بیشتر و ابعاد کوچک‌تری دارد. در نگاه اول، GFX100 II شباهت زیادی به مدل ارزان‌قیمت GFX100S دارد، اما این دوربین جدید  دارای بدنه کوتاه‌تر و استاندارد‌تری است که باعث می‌شود کوچک‌تر و سبک‌تر از نسل قبلی باشد.

گفتنی است حسگر ۴۳.۸ در ۳۲.۹ میلی‌متری  GFX100 II که ۱.۷ برابر سطح بیشتری نسبت به فول فریم ۳۵ میلی‌متری دارد، همان وضوح ۱۰۲ مگاپیکسلی را حفظ می‌کند. البته محدوده ISO آن به محدوده ۸۰ تا ۱۲۸۰۰ رسیده است. محدوده ISO دستگاه قبلی ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ بود. این دستگاه می‌تواند تصویربرداری ۴K با نرخ به‌روزرسانی ۶۰ فریم بر ثانیه را به انجام برساند که دو برابر فریم ریت دوربین نسل قبلی همین سری است.

از نظر سرعت، دوربین GFX100 II نسل پنجم X-Processor را از دوربین های X-H2S و X-H2 فوجی فیلم وام گرفته؛ دوربین جدید به قابلیت ردیابی سوژه در حالت فیلمبرداری مجهز است. همچنین گفتنی است که دوربین جدید مانند دوربین‌های GFX100 و GFX50S مجهز به منظره‌یاب است.

زمانی که در سال ۲۰۱۹ دوربین GFX100 معرفی شد، توجه کاربران را به خود جلب کرد. حالا به‌نظر می‌رسد با آمدن نسل جدید با قیمتی مناسب‌تر، این دوربین‌ها می‌توانند فروش خوبی را برای خود رقم بزنند.

موارد مفید دیگر:

درباره ی vbfwqop